Szeretném bemutatni a Gyöngycsibék mese íróját és figyelmetekbe ajánlani fontos információit.
http://www.gyongycsibek.mesesgyongyok.hu/Gyöngycsibék meséi, a gyöngyfűzés és a képességfejlődés
vagy Gyöngycsibés meséktől a gyöngyfűzésen át a gyerekek képességfejlődéséig
Hollenczerné Balogh Ilona vagyok, akinek a matek tanítás mellett „gyöngyélete” van… Miért is? Közel 20 éve foglalkozom gyöngyfűzéssel az iskolámban. A szakkörökön és a sikeres gyöngyös rekordkísérleteink alkalmából sok száz gyereknek, felnőttnek tanítottam meg a gyöngyfűzést.
Azt szeretném, ha még több kisgyerek tanulna meg gyöngyöt fűzni, mert ennek a tevékenységnek kiemelkedő a képességfejlesztő hatása. Az egyszerűbb mintáknál a számfogalom mélyül, finomodik az aprócska ujjak mozgása és a megfigyelőképesség fejlődik. Ahogy nehezednek a minták, úgy fejlődik tovább a logika és a térlátás, amikor már állatkákat, gömböket és kockákat fűzünk. Amikor a gyermek tevékenysége önállósul, akkor a minta leírások követésével kiemelkedően fejlődik a szövegértés. A fokozatosan fejlődő tudás garantálja a sikerélményt, az alkotás örömét. A fotókkal és szöveggel ellátott gyöngyfűzési leírásaim megtalálhatók a Mesés gyöngyök blogomon.
A kicsi gyerekek még nem tudnak gyöngyöt fűzni, hiszen a pici ujjacskákkal nehéz megfogni az apró, de a nagyobb gyöngyöket is. Nekik mást kellett kitalálnom, így születtek meg a Gyöngycsibék és barátaik mesekönyv. Ebben a mesekönyvben születésük pillanatától ismerhetjük meg a 6 gyöngycsibét, gyöngykutyusokat, gyöngycicákat és gyöngyröfiket. A gyerekek boldogan lapozhatják, nézegethetik a különleges gyöngycsibés illusztrációkat. A szereplőkkel találkozhat gyermeked a gyöngycsibés memóriakártyán is, amellyel közösen játszva megfigyelheted gyermeked ügyességét, segítheted a tájékozódó képességét, rendszert alakíthatsz ki a kártyák begyűjtésében.
Nagyon sok szülő boldog, hogy ovis gyereke milyen ügyesen bánik az okos telefonnal és órákig „elvan” vele. Egyre több kimutatás igazolja azt, hogy a „kütyük” használatával nagyon óvatosan kell bánni. Ha gyermeked csak a „kütyükkel” való tevékenységekben ügyes, de pl. nem tud tornyot építeni, nem legózik, nem kirakózik, nem rajzol, vagyis nincsenek egyéb tevékenységei, akkor iskolában hatalmas kudarcok sorozata fog nála elindulni. Az az idő, amit „nyertél”, amikor a gyermekeddel nem kellett foglalkozni, annak sokszoros árát fogod visszafizetni időben és pénzben is. Hiszen különféle fejlesztő foglalkozásokra viheted sok éven át.
A gyöngyfűzés egy lehetőség arra, hogy tevékenykedjen gyermeked. Az a fontos, hogy találd meg a neki legmegfelelőbb tevékenységeket, és ne csak „kütyüket” nyomkodjon!
Ehhez kívánok sok sikert! Legyen minden gyerkőcnek mesés gyöngyélete! 😀